استخدام دو مأمور مقیم استرالیا توسط سپاه پاسداران!
به گزارش Axar.az به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک برگس، مدیرکل سازمان اطلاعات امنیتی داخلی استرالیا (ASIO)، اعلام کرد سپاه پاسداران از دو مأمور که پیشتر در این کشور زندگی میکردند، برای هدایت حملات آتشافروزی علیه اهداف یهودی در سیدنی و ملبورن استفاده کرده است. برگس تأکید کرد: «ایران همچنان استرالیا را هدفی مشروع برای اقدامات خشونتآمیز پنهانی و هدایتشده میداند.» وی فاش ساخت یکی از این افراد، مأمور ارشد سپاه بوده که شبکههای این نهاد را در جهان اداره میکرده است.
استرالیا سال گذشته ایران را مسئول آتشسوزیهای سال ۲۰۲۴ در یک رستوران حلال یهودی در سیدنی و کنیسه «اداس اسرائیل» ملبورن دانست؛ اتهاماتی که به اخراج سفیر جمهوری اسلامی منجر شد، هرچند تهران آن را رد میکند.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
به گزارش Axar.az به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک برگس، مدیرکل سازمان اطلاعات امنیتی داخلی استرالیا (ASIO)، اعلام کرد سپاه پاسداران از دو مأمور که پیشتر در این کشور زندگی میکردند، برای هدایت حملات آتشافروزی علیه اهداف یهودی در سیدنی و ملبورن استفاده کرده است. برگس تأکید کرد: «ایران همچنان استرالیا را هدفی مشروع برای اقدامات خشونتآمیز پنهانی و هدایتشده میداند.» وی فاش ساخت یکی از این افراد، مأمور ارشد سپاه بوده که شبکههای این نهاد را در جهان اداره میکرده است.
استرالیا سال گذشته ایران را مسئول آتشسوزیهای سال ۲۰۲۴ در یک رستوران حلال یهودی در سیدنی و کنیسه «اداس اسرائیل» ملبورن دانست؛ اتهاماتی که به اخراج سفیر جمهوری اسلامی منجر شد، هرچند تهران آن را رد میکند.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
رویترز: نتانیاهو شاید بزرگترین قربانی باشد!
بزرگترین قربانی توافق واشنگتن و تهران شاید نه استراتژی اسرائیل در قبال ایران بلکه برند سیاسی بنیامین نتانیاهو باشد.
به گزارش Axar.az، خبرگزاری رویترز به نقل از تحلیلگران، دیپلماتها و مقامات پیشین آمریکایی، در اینباره خبر داد.
به گزارش رویترز، برندی که نتانیاهو دههها برای ساختن آن زمان صرف کرد اکنون با پا گرفتن احتمالی توافقی بیسابقه میان ایران و آمریکا به شدت به خطر افتاده است.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
بزرگترین قربانی توافق واشنگتن و تهران شاید نه استراتژی اسرائیل در قبال ایران بلکه برند سیاسی بنیامین نتانیاهو باشد.
به گزارش Axar.az، خبرگزاری رویترز به نقل از تحلیلگران، دیپلماتها و مقامات پیشین آمریکایی، در اینباره خبر داد.
به گزارش رویترز، برندی که نتانیاهو دههها برای ساختن آن زمان صرف کرد اکنون با پا گرفتن احتمالی توافقی بیسابقه میان ایران و آمریکا به شدت به خطر افتاده است.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
سپاه بار دیگر کشتیهای تجاری را تهدید کرد!
تنها مسیر مجاز برای عبور از تنگه هرمز همان مسیر های اعلام شده از طرف جمهوری اسلامی است.
به گزارش Axar.az، سپاه پاسداران بامداد پنجشنبه به وقت ایران بار دیگر کشتیهای تجاری را تهدید کرد.
سپاه پاسداران در بیانیهای به کشتیهای تجاری هشدار داد که «تردد شناورها در خارج از این مسیرها بسیار خطرناک و ممنوع بوده» است.
جمهوری اسلامی در جریان عملیات نظامی آمریکا و اسرائيل علیه آن، به کشتیهای تجاری کشورهای دیگر در تنگه هرمز حمله کرد و میگوید قصد گرفتن هزینه از کشتیهای عبوری را دارد. دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، روز چهارشنبه بار دیگر مخالفت خود را با چنین اقدامی اعلام کرد.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
تنها مسیر مجاز برای عبور از تنگه هرمز همان مسیر های اعلام شده از طرف جمهوری اسلامی است.
به گزارش Axar.az، سپاه پاسداران بامداد پنجشنبه به وقت ایران بار دیگر کشتیهای تجاری را تهدید کرد.
سپاه پاسداران در بیانیهای به کشتیهای تجاری هشدار داد که «تردد شناورها در خارج از این مسیرها بسیار خطرناک و ممنوع بوده» است.
جمهوری اسلامی در جریان عملیات نظامی آمریکا و اسرائيل علیه آن، به کشتیهای تجاری کشورهای دیگر در تنگه هرمز حمله کرد و میگوید قصد گرفتن هزینه از کشتیهای عبوری را دارد. دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، روز چهارشنبه بار دیگر مخالفت خود را با چنین اقدامی اعلام کرد.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
ترامپ: بسیاری از اعضای ناتو ناامیدم کردند!
مأیوس شدیم. اصلاً نیازی به کمک نداشتیم؛ عملاً در همان هفتۀ اول ایران را نابود کرده بودیم؛ اما اگر اعضای ناتو میگفتند که دوست داریم کمک کنیم، کار قشنگی میبود.
به گزارش Axar.az، دونالد ترامپ، رئیسجمهور ایالات متحده خطاب به مارک روته چنین گفت ».
پیشتر مارک روته با نامبردن از ایتالیا گفته بود، در زمان این جنگ، کشورهای اروپایی عضو ناتو همکاری بسیار زیادی با آمریکا داشتند و ۴ تا ۵ هزار پرواز عملیاتی ارتش آمریکا از پایگاههای اروپایی و از جمله از ایتالیا انجام شده بود.
بلافاصله پس از این اظهار نظر، ایتالیا با رد این موضوع، تأکید کرد که تنها بر اساس تعهدات دوجانبه با واشینگتن، اجازۀ استفاده آمریکا از پایگاههای این کشور، صرفاً برای پروازهای لجستیکی و پشتیبانی را داده بوده و هیچ عملیات تهاجمیای از مبدأ ایتالیا انجام نشده است.
https://t.me/axarazazerbaycan
مأیوس شدیم. اصلاً نیازی به کمک نداشتیم؛ عملاً در همان هفتۀ اول ایران را نابود کرده بودیم؛ اما اگر اعضای ناتو میگفتند که دوست داریم کمک کنیم، کار قشنگی میبود.
به گزارش Axar.az، دونالد ترامپ، رئیسجمهور ایالات متحده خطاب به مارک روته چنین گفت ».
پیشتر مارک روته با نامبردن از ایتالیا گفته بود، در زمان این جنگ، کشورهای اروپایی عضو ناتو همکاری بسیار زیادی با آمریکا داشتند و ۴ تا ۵ هزار پرواز عملیاتی ارتش آمریکا از پایگاههای اروپایی و از جمله از ایتالیا انجام شده بود.
بلافاصله پس از این اظهار نظر، ایتالیا با رد این موضوع، تأکید کرد که تنها بر اساس تعهدات دوجانبه با واشینگتن، اجازۀ استفاده آمریکا از پایگاههای این کشور، صرفاً برای پروازهای لجستیکی و پشتیبانی را داده بوده و هیچ عملیات تهاجمیای از مبدأ ایتالیا انجام نشده است.
https://t.me/axarazazerbaycan
زمینلرزه مهیب ونزوئلا را لرزاند!
در پی وقوع دو زمینلرزه مهیب در ونزوئلا، دستکم ۳۲ نفر کشته و بیش از ۷۰۰ نفر زخمی شدهاند.
به گزارش Axar.az، دولت ونزوئلا روز پنجشنبه چهارم تیر این خبر را اعلام کرد.
زلزله اول به بزرگی ۷/۲ و دومین زلزله به بزرگی ۷/۵ بود و باعث بروز خسارات شدیدی در مناطق مختلف این کشور شد.
عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد و احتمال افزایش شمار قربانیان بالاست.
دولت آمریکا و شخص دونالد ترامپ برای ارسال کمکهای بشردوستانه به ونزوئلا اعلام آمادگی کردهاند.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
در پی وقوع دو زمینلرزه مهیب در ونزوئلا، دستکم ۳۲ نفر کشته و بیش از ۷۰۰ نفر زخمی شدهاند.
به گزارش Axar.az، دولت ونزوئلا روز پنجشنبه چهارم تیر این خبر را اعلام کرد.
زلزله اول به بزرگی ۷/۲ و دومین زلزله به بزرگی ۷/۵ بود و باعث بروز خسارات شدیدی در مناطق مختلف این کشور شد.
عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد و احتمال افزایش شمار قربانیان بالاست.
دولت آمریکا و شخص دونالد ترامپ برای ارسال کمکهای بشردوستانه به ونزوئلا اعلام آمادگی کردهاند.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
دونالد ترامپ: ایران هرگز به سلاح هستهای دست نخواهد یافت!
جمهوری اسلامی ایران هرگز به سلاح هستهای دست نخواهد یافت.
به گزارش Axar.az، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مراسم آغاز برنامههای دویستوپنجاهمین سالگرد استقلال آمریکا در "نشنالمال" واشنگتن چنین ابراز داشت.
ترامپ افزود قدرت نظامی آمریکا، حکومت ایران را بدون نیروی دریایی و نیروی هوایی گذاشته است.
دونالد ترامپ در پیامی در شبکه اجتماعی خود "تروث سوشال" نیز مدعی شد که آمریکا هفته گذشته با امضای یک "توافق تاریخی" به درگیری با ایران پایان داده، تنگه هرمز را بهطور کامل باز نگه داشته و به دستاوردی رسیده است که به گفته او هیچ رئیسجمهوری پیش از این موفق به تحقق آن نشده بود.
ترامپ همچنین بار دیگر در پیام خود تاکید کرد که ایران هرگز به سلاح هستهای دست نخواهد یافت.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
جمهوری اسلامی ایران هرگز به سلاح هستهای دست نخواهد یافت.
به گزارش Axar.az، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مراسم آغاز برنامههای دویستوپنجاهمین سالگرد استقلال آمریکا در "نشنالمال" واشنگتن چنین ابراز داشت.
ترامپ افزود قدرت نظامی آمریکا، حکومت ایران را بدون نیروی دریایی و نیروی هوایی گذاشته است.
دونالد ترامپ در پیامی در شبکه اجتماعی خود "تروث سوشال" نیز مدعی شد که آمریکا هفته گذشته با امضای یک "توافق تاریخی" به درگیری با ایران پایان داده، تنگه هرمز را بهطور کامل باز نگه داشته و به دستاوردی رسیده است که به گفته او هیچ رئیسجمهوری پیش از این موفق به تحقق آن نشده بود.
ترامپ همچنین بار دیگر در پیام خود تاکید کرد که ایران هرگز به سلاح هستهای دست نخواهد یافت.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
کاخ سفید ۶۷ میلیارد دلار بودجه تکمیلی برای جنگ ایران درخواست کرد!
دولت دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا از کنگره درخواست کرده است با اختصاص نزدیک به ۸۸ میلیارد دلار بودجه اضافی موافقت کند
https://fa.axar.az/news/planet/1104516.html
دولت دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا از کنگره درخواست کرده است با اختصاص نزدیک به ۸۸ میلیارد دلار بودجه اضافی موافقت کند
https://fa.axar.az/news/planet/1104516.html
ترامپ: مدرکی برای حمله آمریکا به مدرسه میناب ندیدهام!
تاکنون هیچ مدرکی مشاهده نکرده است که نشان دهد حمله به مدرسهای در میناب با موشک آمریکا انجام شده است.
به گزارش Axar.az، دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، در کاخ سفید به خبرنگاران چنین گفت.
ترامپ با اشاره به شرایط روز نخست جنگ اظهار داشت که در آن زمان از جهات مختلف موشک شلیک میشد و به همین دلیل، مشخص کردن عامل این حمله کار آسانی نیست.
رئیس جمهور آمریکا همچنین عنوان کرد که برخی مدعی شدهاند این موشک آمریکایی بوده، اما به گفته او، تاکنون هیچ سندی که این ادعا را تائید کند، ارائه نشده است.
ترامپ در ادامه احتمال داد که با توجه به شرایط میدان نبرد، شاید هرگز بهطور قطعی مشخص نشود این حمله توسط کدام طرف انجام شده است.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
تاکنون هیچ مدرکی مشاهده نکرده است که نشان دهد حمله به مدرسهای در میناب با موشک آمریکا انجام شده است.
به گزارش Axar.az، دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، در کاخ سفید به خبرنگاران چنین گفت.
ترامپ با اشاره به شرایط روز نخست جنگ اظهار داشت که در آن زمان از جهات مختلف موشک شلیک میشد و به همین دلیل، مشخص کردن عامل این حمله کار آسانی نیست.
رئیس جمهور آمریکا همچنین عنوان کرد که برخی مدعی شدهاند این موشک آمریکایی بوده، اما به گفته او، تاکنون هیچ سندی که این ادعا را تائید کند، ارائه نشده است.
ترامپ در ادامه احتمال داد که با توجه به شرایط میدان نبرد، شاید هرگز بهطور قطعی مشخص نشود این حمله توسط کدام طرف انجام شده است.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
ساز امارات، عراق هم میخواهد از اوپک خارج شود!
اگر سهمیه اوپک عراق به طور قابل توجهی افزایش نیابد، عراق مجبور خواهد شد تمام گزینههای موجود را بررسی کند.
به گزارش Axar.az، یک مقام ارشد وزارت نفت عراق روز پنجشنبه چهارم تیرماه بهخبرگزاری رویترز چنین گفت.
به گزارش رویترز، منابع دیگری در دولت بغداد گفتهاند که مقامات عراقی گزینه خروج از اوپک را در نظر گرفته بودند، اما برنامه فعلی این است که عضو این نهاد بینالمللی باقی بمانند و سهمیه بالاتری را برای صادرات نفت به دست آورند.
پس از خروج امارات متحده عربی از سازمان کشورهای صادرکننده نفت، احتمال بررسی خروج عراق از اوپک ضربه دیگری به این گروه خواهد بود. عراق یکی از پنج عضو بنیانگذار است واوپک در پایتخت عراق تشکیل شده است.
منبع رسمی عراقی به رویترز گفت که عراق در پی جنگ ایران، بحران مالی شدیدی را متحمل میشود و افزایش قابل توجه سهمیه صادرات نفت این کشور در اوپک یک ضرورت است و باید با نهایت جدیت مورد بررسی قرار گیرد.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
اگر سهمیه اوپک عراق به طور قابل توجهی افزایش نیابد، عراق مجبور خواهد شد تمام گزینههای موجود را بررسی کند.
به گزارش Axar.az، یک مقام ارشد وزارت نفت عراق روز پنجشنبه چهارم تیرماه بهخبرگزاری رویترز چنین گفت.
به گزارش رویترز، منابع دیگری در دولت بغداد گفتهاند که مقامات عراقی گزینه خروج از اوپک را در نظر گرفته بودند، اما برنامه فعلی این است که عضو این نهاد بینالمللی باقی بمانند و سهمیه بالاتری را برای صادرات نفت به دست آورند.
پس از خروج امارات متحده عربی از سازمان کشورهای صادرکننده نفت، احتمال بررسی خروج عراق از اوپک ضربه دیگری به این گروه خواهد بود. عراق یکی از پنج عضو بنیانگذار است واوپک در پایتخت عراق تشکیل شده است.
منبع رسمی عراقی به رویترز گفت که عراق در پی جنگ ایران، بحران مالی شدیدی را متحمل میشود و افزایش قابل توجه سهمیه صادرات نفت این کشور در اوپک یک ضرورت است و باید با نهایت جدیت مورد بررسی قرار گیرد.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
زندانی سیاسی در زندان اوین جان باخت!
جبار مصطفی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین تهران، جان خود را از دست داد.
به گزارش Axar.az، سازمانهای حقوق بشری با انتشار بیانیهای این خبر را اعلام کردند.
بر اساس این گزارش، با وجود ابتلای جبار مصطفی به بیماری قلبی، مسئولان زندان با انتقال او به مرکز درمانی و تأمین داروهای مورد نیازش موافقت نکردند و همین موضوع به مرگ وی منجر شد.
گفته شده است که این زندانی سیاسی که متولد عراق بود، در جریان اعتراضات ماه ژانویه بازداشت شده و به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» به یک سال و نیم حبس محکوم شده بود.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
جبار مصطفی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین تهران، جان خود را از دست داد.
به گزارش Axar.az، سازمانهای حقوق بشری با انتشار بیانیهای این خبر را اعلام کردند.
بر اساس این گزارش، با وجود ابتلای جبار مصطفی به بیماری قلبی، مسئولان زندان با انتقال او به مرکز درمانی و تأمین داروهای مورد نیازش موافقت نکردند و همین موضوع به مرگ وی منجر شد.
گفته شده است که این زندانی سیاسی که متولد عراق بود، در جریان اعتراضات ماه ژانویه بازداشت شده و به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» به یک سال و نیم حبس محکوم شده بود.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
روبیو: با ایران به هر قیمتی توافق نمیکنیم!
ایالات متحده با وجود تمایل به دستیابی به توافق با ایران، حاضر نیست تحت هر شرایطی به چنین توافقی تن دهد.
به گزارش Axar.az، مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، این اظهارات را در دیدار با وزیران خارجه کشورهای حاشیه خلیج فارس در بحرین مطرح کرد.
روبیو گفت: «ما خواهان توافقی خوب، واقعی و قابل اجرا هستیم. ضروری است که همه توافقهای حاصلشده در مذاکرات بهطور کامل رعایت شوند.»
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
ایالات متحده با وجود تمایل به دستیابی به توافق با ایران، حاضر نیست تحت هر شرایطی به چنین توافقی تن دهد.
به گزارش Axar.az، مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، این اظهارات را در دیدار با وزیران خارجه کشورهای حاشیه خلیج فارس در بحرین مطرح کرد.
روبیو گفت: «ما خواهان توافقی خوب، واقعی و قابل اجرا هستیم. ضروری است که همه توافقهای حاصلشده در مذاکرات بهطور کامل رعایت شوند.»
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
آلمان سامانه پاتریوت را در ترکیه مستقر کرد!
آلمان یک سامانه پدافند موشکی «پاتریوت» را در خاک ترکیه مستقر کرده است.
به گزارش Axar.az، وزارت دفاع ملی ترکیه با انتشار بیانیهای این خبر را اعلام کرد.
در این بیانیه آمده است: «در چارچوب طرح دفاعی دائمی ناتو و با هدف تقویت توان پدافند هوایی این ائتلاف، سامانه دفاع هوایی پاتریوت آلمان در منطقه کورجیک (Kürecik) مستقر شده است.»
این اقدام بخشی از برنامههای ناتو برای تقویت شبکه دفاع هوایی و موشکی خود در منطقه به شمار میرود.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
آلمان یک سامانه پدافند موشکی «پاتریوت» را در خاک ترکیه مستقر کرده است.
به گزارش Axar.az، وزارت دفاع ملی ترکیه با انتشار بیانیهای این خبر را اعلام کرد.
در این بیانیه آمده است: «در چارچوب طرح دفاعی دائمی ناتو و با هدف تقویت توان پدافند هوایی این ائتلاف، سامانه دفاع هوایی پاتریوت آلمان در منطقه کورجیک (Kürecik) مستقر شده است.»
این اقدام بخشی از برنامههای ناتو برای تقویت شبکه دفاع هوایی و موشکی خود در منطقه به شمار میرود.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
❤1
ایران در صدر فهرست کشورهای پرخطر از نظر شکنجه و خشونت حکومتی!
شکنجه در جمهوری اسلامی نه یک پدیده استثنایی، بلکه ابزاری ساختاری برای حکمرانی است.
به گزارش Axar.az، تازهترین نسخه «شاخص جهانی شکنجه» که از سوی سازمان جهانی مبارزه با شکنجه و نهادهای همکار منتشر شده، ایران را در شمار پرخطرترین کشورهای جهان از نظر شکنجه، خشونت حکومتی و مصونیت از مجازات قرار داده است.
بر اساس این ارزیابی، ایران در شش مورد از هفت محور اصلی، از جمله خشونت حکومتی، مصونیت عاملان، حقوق قربانیان و سرکوب مدافعان حقوق بشر، در بالاترین سطح خطر قرار گرفته است.
وضعیت بازداشتگاهها نیز در سطح «خطر بالا» ارزیابی شده است.
این گزارش همچنین هشدار داده که تشدید سرکوبها پس از درگیریهای نظامی سال گذشته، خطر بازداشتهای خودسرانه، شکنجه و دیگر موارد نقض جدی حقوق بشر را افزایش داده است.
تهیهکنندگان گزارش تاکید کردهاند که جمهوری اسلامی همچنان به کنوانسیون سازمان ملل علیه شکنجه نپیوسته و در قوانین خود نیز شکنجه را بهعنوان جرم مستقل به رسمیت نمیشناسد.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
شکنجه در جمهوری اسلامی نه یک پدیده استثنایی، بلکه ابزاری ساختاری برای حکمرانی است.
به گزارش Axar.az، تازهترین نسخه «شاخص جهانی شکنجه» که از سوی سازمان جهانی مبارزه با شکنجه و نهادهای همکار منتشر شده، ایران را در شمار پرخطرترین کشورهای جهان از نظر شکنجه، خشونت حکومتی و مصونیت از مجازات قرار داده است.
بر اساس این ارزیابی، ایران در شش مورد از هفت محور اصلی، از جمله خشونت حکومتی، مصونیت عاملان، حقوق قربانیان و سرکوب مدافعان حقوق بشر، در بالاترین سطح خطر قرار گرفته است.
وضعیت بازداشتگاهها نیز در سطح «خطر بالا» ارزیابی شده است.
این گزارش همچنین هشدار داده که تشدید سرکوبها پس از درگیریهای نظامی سال گذشته، خطر بازداشتهای خودسرانه، شکنجه و دیگر موارد نقض جدی حقوق بشر را افزایش داده است.
تهیهکنندگان گزارش تاکید کردهاند که جمهوری اسلامی همچنان به کنوانسیون سازمان ملل علیه شکنجه نپیوسته و در قوانین خود نیز شکنجه را بهعنوان جرم مستقل به رسمیت نمیشناسد.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
کاتز: هر دلار ورودی به ایران صرف گروههای نیابتی میشود!
اسرائیل نباید به نتایج کنونی که در جنگ با ایران به دست آورده، بسنده کند.
به گزارش Axar.az، این سخنان را اسرائیل کاتز، وزیر دفاع اسرائیل، بیان کرده است.
او افزود: رژیم ایران به جای سرمایهگذاری برای رفاه شهروندان خود، منابعش را صرف تروریسم میکند. هر دلاری که به تهران میرسد، به حزبالله، حماس، حوثیها و دیگر گروههای نیابتی ایران منتقل میشود.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
اسرائیل نباید به نتایج کنونی که در جنگ با ایران به دست آورده، بسنده کند.
به گزارش Axar.az، این سخنان را اسرائیل کاتز، وزیر دفاع اسرائیل، بیان کرده است.
او افزود: رژیم ایران به جای سرمایهگذاری برای رفاه شهروندان خود، منابعش را صرف تروریسم میکند. هر دلاری که به تهران میرسد، به حزبالله، حماس، حوثیها و دیگر گروههای نیابتی ایران منتقل میشود.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
💯2
استرالیا: جمهوری اسلامی همچنان تهدیدی جدی برای امنیت ماست!
رییس سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا، هشدار داد که جمهوری اسلامی همچنان یکی از تهدیدهای جدی برای امنیت ملی استرالیاست و در پشت برخی حملات علیه اهداف یهودی در این کشور نقش دارد.
به گزارش Axar.az، مایک برجس رییس سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا در ارزیابی سالانه تهدیدهای امنیتی اعلام کرد که فضای امنیتی استرالیا به دلیل همزمانی تهدیدهایی چون تروریسم، حملات سایبری، افراطگرایی و فعالیت حکومتهای اقتدارگرا، رو به وخامت است.
او گفت جمهوری اسلامی استرالیا را «هدفی مشروع» برای عملیات مخفیانه خشونتآمیز میداند و برخی حملات آتشسوزی عمدی علیه مراکز یهودیان در سیدنی و ملبورن با هماهنگی عوامل مرتبط با سپاه پاسداران انجام شده است.
برجس همچنین هشدار داد که گروههای وابسته به تهران ممکن است دامنه فعالیتهای خود را به استرالیا گسترش دهند.
رییس سازمان اطلاعات تاکید کرد این نهاد از سال ۲۰۱۴ تاکنون دهها توطئه تروریستی را خنثی کرده و با وجود افزایش تهدیدها، همچنان توان مقابله با این مخاطرات را دارد.
https://t.me/axarazazerbaycan
رییس سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا، هشدار داد که جمهوری اسلامی همچنان یکی از تهدیدهای جدی برای امنیت ملی استرالیاست و در پشت برخی حملات علیه اهداف یهودی در این کشور نقش دارد.
به گزارش Axar.az، مایک برجس رییس سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا در ارزیابی سالانه تهدیدهای امنیتی اعلام کرد که فضای امنیتی استرالیا به دلیل همزمانی تهدیدهایی چون تروریسم، حملات سایبری، افراطگرایی و فعالیت حکومتهای اقتدارگرا، رو به وخامت است.
او گفت جمهوری اسلامی استرالیا را «هدفی مشروع» برای عملیات مخفیانه خشونتآمیز میداند و برخی حملات آتشسوزی عمدی علیه مراکز یهودیان در سیدنی و ملبورن با هماهنگی عوامل مرتبط با سپاه پاسداران انجام شده است.
برجس همچنین هشدار داد که گروههای وابسته به تهران ممکن است دامنه فعالیتهای خود را به استرالیا گسترش دهند.
رییس سازمان اطلاعات تاکید کرد این نهاد از سال ۲۰۱۴ تاکنون دهها توطئه تروریستی را خنثی کرده و با وجود افزایش تهدیدها، همچنان توان مقابله با این مخاطرات را دارد.
https://t.me/axarazazerbaycan
بازداشت گسترده شهروندان عرب در اهواز!
شامگاه چهارشنبه ۲۷ خرداد، مأموران امنیتی با یورش به منزل «ابومسعود بدوی» شهروند ۶۱ ساله عرب، او را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.
به گزارش Axar.az، سازمان حقوق بشر «کارون» از بازداشت گسترده شماری از شهروندان عرب در اهواز خبر داده و اعلام کرده است که این بازداشتها در هفته پایانی خرداد ۱۴۰۵ توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر انجام شده است.
گفته میشود این بازداشت در ارتباط با برگزاری نماز جماعت عید فطر در منطقه کوتعبدالله اهواز صورت گرفته است.
به گفته منابع حقوق بشری، آقای بدوی از چندین بیماری رنج میبرد و بیاطلاعی از محل نگهداری او نگرانی خانوادهاش را درباره وضعیت جسمانی وی افزایش داده است.
همزمان گزارش شده که در همان روز دستکم ۲۹ شهروند عرب سنی دیگر نیز در منطقه کوتعبدالله بازداشت شدهاند. سازمان حقوق بشر کارون تأکید کرده است که این افراد تنها به دلیل فعالیتهای مذهبی و فرهنگی مسالمتآمیز هدف برخورد امنیتی قرار گرفتهاند.
https://t.me/axarazazerbaycan
شامگاه چهارشنبه ۲۷ خرداد، مأموران امنیتی با یورش به منزل «ابومسعود بدوی» شهروند ۶۱ ساله عرب، او را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.
به گزارش Axar.az، سازمان حقوق بشر «کارون» از بازداشت گسترده شماری از شهروندان عرب در اهواز خبر داده و اعلام کرده است که این بازداشتها در هفته پایانی خرداد ۱۴۰۵ توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر انجام شده است.
گفته میشود این بازداشت در ارتباط با برگزاری نماز جماعت عید فطر در منطقه کوتعبدالله اهواز صورت گرفته است.
به گفته منابع حقوق بشری، آقای بدوی از چندین بیماری رنج میبرد و بیاطلاعی از محل نگهداری او نگرانی خانوادهاش را درباره وضعیت جسمانی وی افزایش داده است.
همزمان گزارش شده که در همان روز دستکم ۲۹ شهروند عرب سنی دیگر نیز در منطقه کوتعبدالله بازداشت شدهاند. سازمان حقوق بشر کارون تأکید کرده است که این افراد تنها به دلیل فعالیتهای مذهبی و فرهنگی مسالمتآمیز هدف برخورد امنیتی قرار گرفتهاند.
https://t.me/axarazazerbaycan
حمله به یک کشتی باری در نزدیکی عمان!
یک کشتی باری در نزدیکی عمان پنجشنبه ۴تیر۱۴۰۵ از سمت راست هدف یک شی ناشناس قرار گرفت.
به گزارش Axar.az، سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا این خبر را در حساب ایکس منتشر کرد.
بر اساس این گزارش، هیچ مصدومیتی و آلودگی زیستمحیطی گزارش نشده اما این سازمان به کشتیها توصیه کرد با احتیاط عبور کنند و هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش دهند.
این گزارش در شرایطی منتشر شده که ساعتی قبل «عباس عراقچی»، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در شبکه ایکس نوشت پس از بیانیه مشترک مسقط، در گفتوگو با «بدر البوسعیدی»، وزیر خارجه عمان، بر ادامه رایزنیهای تهران و مسقط برای تعیین چارچوب مدیریت آینده و خدمات دریایی در تنگه هرمز تاکید کردهاند.
او در ادامه نوشت: «این روند با گفتوگو با کشورهای همسایه دنبال خواهد شد.»
والاستریت ژورنال اما گزارش داده که تهران قصد دارد از بازگشایی تنگه هرمز از طریق دریافت هزینهها، درآمدی چند میلیارد دلاری کسب کند.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
یک کشتی باری در نزدیکی عمان پنجشنبه ۴تیر۱۴۰۵ از سمت راست هدف یک شی ناشناس قرار گرفت.
به گزارش Axar.az، سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا این خبر را در حساب ایکس منتشر کرد.
بر اساس این گزارش، هیچ مصدومیتی و آلودگی زیستمحیطی گزارش نشده اما این سازمان به کشتیها توصیه کرد با احتیاط عبور کنند و هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش دهند.
این گزارش در شرایطی منتشر شده که ساعتی قبل «عباس عراقچی»، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در شبکه ایکس نوشت پس از بیانیه مشترک مسقط، در گفتوگو با «بدر البوسعیدی»، وزیر خارجه عمان، بر ادامه رایزنیهای تهران و مسقط برای تعیین چارچوب مدیریت آینده و خدمات دریایی در تنگه هرمز تاکید کردهاند.
او در ادامه نوشت: «این روند با گفتوگو با کشورهای همسایه دنبال خواهد شد.»
والاستریت ژورنال اما گزارش داده که تهران قصد دارد از بازگشایی تنگه هرمز از طریق دریافت هزینهها، درآمدی چند میلیارد دلاری کسب کند.
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
ادامه اختلال در خدمات آنلاین بانکها!
عمده اختلالهای موجود در بستر نرمافزارهای بانکی و همراهبانکها مشاهده میشود؛ موضوعی که دسترسی کاربران به خدماتی نظیر انتقال وجه، پرداخت قبوض و سایر خدمات آنلاین را با دشواری مواجه کرده است.
به گزارش Axar.az، با وجود اعلام شرکت خدمات انفورماتیک مبنی بر رفع اختلال در خدمات کارتمحور شبکه بانکی، گزارشهای کاربران در روز پنجشنبه نشان میدهد که بخشی از مشکلات خدمات غیرحضوری بانکها همچنان ادامه دارد.
https://fa.axar.az/news/iqtisadiyyat/1104776.html
عمده اختلالهای موجود در بستر نرمافزارهای بانکی و همراهبانکها مشاهده میشود؛ موضوعی که دسترسی کاربران به خدماتی نظیر انتقال وجه، پرداخت قبوض و سایر خدمات آنلاین را با دشواری مواجه کرده است.
به گزارش Axar.az، با وجود اعلام شرکت خدمات انفورماتیک مبنی بر رفع اختلال در خدمات کارتمحور شبکه بانکی، گزارشهای کاربران در روز پنجشنبه نشان میدهد که بخشی از مشکلات خدمات غیرحضوری بانکها همچنان ادامه دارد.
https://fa.axar.az/news/iqtisadiyyat/1104776.html
خرابکاری ۲۰ میلیارد دلاری در پوشش ساخت فیلم پورن!
در پاییز سال ۲۰۲۲، یک تیم از غواصان اوکراینی راهی یک تفرجگاه ساحلی در سواحل دریای بالتیک در آلمان شدند تا یکی از محرمانهترین مأموریتهای جاسوسی تاریخ مدرن را اجرا کنند.
به گزارش Axar.az، بویان پانسوسکی، روزنامهنگار تحقیقی، در کتاب جدید خود با عنوان «توطئه نورد استریم» که در ژوئن ۲۰۲۶ منتشر شده، داستان شگفتانگیز این بمبگذاری و تحقیقات سرسختانه پلیس آلمان را فاش کرده است.
https://fa.axar.az/news/planet/1104782.html
در پاییز سال ۲۰۲۲، یک تیم از غواصان اوکراینی راهی یک تفرجگاه ساحلی در سواحل دریای بالتیک در آلمان شدند تا یکی از محرمانهترین مأموریتهای جاسوسی تاریخ مدرن را اجرا کنند.
به گزارش Axar.az، بویان پانسوسکی، روزنامهنگار تحقیقی، در کتاب جدید خود با عنوان «توطئه نورد استریم» که در ژوئن ۲۰۲۶ منتشر شده، داستان شگفتانگیز این بمبگذاری و تحقیقات سرسختانه پلیس آلمان را فاش کرده است.
https://fa.axar.az/news/planet/1104782.html
نتانیاهو: برای خروج از لبنان جدول زمانی نداریم!
نیروهای اسرائیلی تا هر زمان که لازم باشد در منطقه امنیتی جنوب لبنان باقی خواهند ماند و قصدی برای عقبنشینی ندارند.
به گزارش Axar.az، بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، در مراسم فارغالتحصیلی افسران نظامی در جنوب این کشور چنین گفت.
او همچنین با اشاره به فشارهای بینالمللی، از جمله توقف ارسال مهمات در جریان جنگ، گفت اسرائیل در صورت لزوم «حتی با حداقل امکانات» به جنگ ادامه خواهد داد.
نتانیاهو در ادامه با اشاره به ایران گفت: «با توافق یا بدون توافق، تا زمانی که نخستوزیر هستم، ایران به سلاح هستهای دست نخواهد یافت.»
در همین مراسم، سرائیل کاتز، وزیر دفاع این کشور نیز اعلام کرد که ارتش اسرائیل بدون محدودیت زمانی در مناطق امنیتی در لبنان، سوریه و غزه باقی خواهد ماند.
او همچنین هشدار داد در صورت هرگونه حمله از سوی ایران، اسرائیل «با تمام قدرت» پاسخ خواهد داد؛ پاسخی که به گفته او، «تفاوت قدرت میان دو طرف را بهروشنی نشان خواهد داد.»
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az
نیروهای اسرائیلی تا هر زمان که لازم باشد در منطقه امنیتی جنوب لبنان باقی خواهند ماند و قصدی برای عقبنشینی ندارند.
به گزارش Axar.az، بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، در مراسم فارغالتحصیلی افسران نظامی در جنوب این کشور چنین گفت.
او همچنین با اشاره به فشارهای بینالمللی، از جمله توقف ارسال مهمات در جریان جنگ، گفت اسرائیل در صورت لزوم «حتی با حداقل امکانات» به جنگ ادامه خواهد داد.
نتانیاهو در ادامه با اشاره به ایران گفت: «با توافق یا بدون توافق، تا زمانی که نخستوزیر هستم، ایران به سلاح هستهای دست نخواهد یافت.»
در همین مراسم، سرائیل کاتز، وزیر دفاع این کشور نیز اعلام کرد که ارتش اسرائیل بدون محدودیت زمانی در مناطق امنیتی در لبنان، سوریه و غزه باقی خواهد ماند.
او همچنین هشدار داد در صورت هرگونه حمله از سوی ایران، اسرائیل «با تمام قدرت» پاسخ خواهد داد؛ پاسخی که به گفته او، «تفاوت قدرت میان دو طرف را بهروشنی نشان خواهد داد.»
https://t.me/axarazazerbaycan https://www.instagram.com/axar_az